سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خیران مدرسهساز استان مرکزی 416 میلیارد ریال منابع مالی متعهد شدن

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: خیران مدرسه‌ساز تامین 419 میلیارد ریال منابع مالی را امسال برای ساخت و تجهیز مدارس این استان متعهد شدند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، سید«علی آقازاده» که در نخستین نشست استانی طرح آجر به آجر در استان مرکزی، سخن می گفت، افزود: این تعهد در قالب 31 تفاهم‌نامه برای بازسازی و نوسازی مدارس استان از سوی خیران ایجاد شده‌ است.

وی ادامه داد: 2 میلیارد و 200 میلیون ریال تعهد ب‌ صورت روزانه در نیمه نخست امسال برای بازسازی و نوسازی از سوی خیران استان مرکزی ایجاد شده‌ است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: امید می‌رود که در نیمه دوم امسال نیر 400میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های خیران برای نوسازی و تجهیز مدارس استان جذب شود.

آقازاده گفت: طرح آجر به آجر طرح ابتکار وزارت آموزش و پرورش و سازمان تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس کشور در کنار کمک‌های خیران برای جذب منابع خرد مردم در راستای تقویت بنیه مالی آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های عمرانی است.

گفتنی است، طرح آجر بر آجر با هدف فرهنگ سازی حضور خانواده‌ها در امر مدرسه سازی، جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور، حفظ و توسعه خیران مدرسه ساز و تقویت مشارکت سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه‌سازی اجرا شده‌است.

بنابر اعلام مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی،  78 نفر از  آغاز طرح آجر به آجر تاکنون با آورده یک‌هزار و 500 میلیارد ریال از استان مرکزی در آن مشارکت کرده‌اند.


منبع مطلب: سایت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی